План работы Бацькоўскага ўніверсітэта
на 2024/2025 навучальны год
Мэта Бацькоўскага ўніверсітэта – павышэнне педагагічнай і псіхалагічнай культуры бацькоў, фарміраванне адказнага, пазітыўнага бацькоўства. Універсітэт педагагічных ведаў для бацькоў павінен садзейнічаць устанаўленню кантактаў бацькоў са школай, узаемадзеянню бацькоў і педагогаў у выхаванні, развіцці і сацыялізацыі дзіцяці.
Асноўныя задачы Бацькоўскага ўніверсітэта:
- фарміраванне каштоўнасна-сэнсавых асноў бацькоўства; актуалізацыя пачуцця адказнасці за выкананне бацькоўскіх функцый;
- фарміраванне і развіццё псіхолага-педагагічных кампетэнцый бацькоў у галіне сямейнага выхавання (фарміраванне ведаў аб сямейнай псіхалогіі, дзіцяча-бацькоўскіх адносінах, узроставых асаблівасцях дзяцей, фарміраванне гарманічных сямейных адносін, навыкаў канструктыўнага ўзаемадзеяння з дзецьмі і інш.), садзейнічанне развіццю навыкаў самаадукацыі бацькоў;
- забеспячэнне мэтанакіраванай работы па прафілактыцы сямейнага няшчасця і сацыяльнага сіроцтва, зніжэнне рызыкі канфліктных сітуацый і крызісных станаў, узнікнення цяжкасцей у сямейным выхаванні, аказанне своечасовай псіхолага-педагагічнай і інфармацыйнай дапамогі сем'ям, якія трапілі ў цяжкую жыццёвую сітуацыю;
- арганізацыя эфектыўнага супрацоўніцтва і партнёрства бацькоў навучэнцаў і ўстановы адукацыі і г.д.
Мэтавая група - бацькі (законныя прадстаўнікі) навучэнцаў.
Напрамкі працы Бацькоўскага ўніверсітэта:
Арганізацыйны:
-фарміраванне вочнай і дыстанцыйнай формаў навучання ў Бацькоўскім універсітэце;
-распрацоўка «Інтэрнэт-сайта бацькоўскага ўніверсітэта»;
-стварэнне ў папулярных сацыяльных сетках («УКантакце», «Аднакласнікі», «Facebook») Інтэрнэт-рэсурсаў для размяшчэння інфармацыі аб дзейнасці Бацькоўскага ўніверсітэта (анонс маючых адбыцца сустрэч, навіны аб мінулых сустрэчах, матэрыялы адукацыйнага характару для бацькоў і г.д.) .
- Інфармацыйна-асветніцкі:
-прэзентацыя зместу праграмы і мерапрыемстваў Бацькоўскага ўніверсітэта;
-арганізацыя псіхолага-педагагічнай асветы бацькоў па розных аспектах сямейнага выхавання:
-прававое: аб магчымасцях, правах і абавязках у ажыццяўленні адукацыйных патрэб сям'і;
-псіхолага-педагагічнае: аб метадах і формах выхавання, навучання дзіцяці;
-грамадзянская: аб шляхах развіцця адукацыі, школы.
-кансультаванне бацькоў па юрыдычных, псіхолага-педагагічных і іншых праблемах.
III. Змястоўнае:
-навукова-метадычнае забеспячэнне фарміравання псіхолага-педагагічнай кампетэнтнасці бацькоў у галіне выхавання і развіцця дзяцей з улікам сацыякультурных традыцый, сучасных праблем і асаблівасцей развіцця грамадства;
-пашырэнне выхаваўчага і творчага патэнцыялу бацькоў і сям'і ў цэлым.
Выхаваўчая дзейнасць Бацькоўскага ўніверсітэта будуецца:
-на адзнацы бацькамі ўласнага жыццёвага досведу;
-на набыцці новых спазнанняў у апоры на ўласныя ўнутраныя рэзервы;
-на стабільных зносінах дзяцей і іх бацькоў;
-на фармаванні атмасферы пошуку новых ведаў;
-на самаўдасканаленні бацькоў праз усведамленне імі індывідуальнага погляду на дзіця;
-на развіцці творчых здольнасцяў чальцоў сям'і;
-на ўменні бачыць вынікі развіцця дзяцей;
-на ўменні бачыць цяжкасці і шукаць шляхі іх пераадолення, выбудоўваць усходы поспеху.
Праца Бацькоўскага ўніверсітэта арганізуецца з улікам заканамернасцяў развіцця дзіцяці ў розныя ўзроставыя перыяды па трох прыступках:
I ступень - "Маё дзіця - малодшы школьнік" -для бацькоў навучэнцаў I-IV класаў устаноў агульнай сярэдняй адукацыі,
II ступень - "Маё дзіця - падлетак" - для бацькоў навучэнцаў V-IX класаў устаноў агульнай сярэдняй адукацыі,
III ступень - "Маё дзіця - старшакласнік" - для бацькоў навучэнцаў X-XI класаў устаноў агульнай сярэдняй адукацыі.
Прапанаваныя напрамкі будуць садзейнічаць уключэнню бацькоў у актыўнае супрацоўніцтва з установай адукацыі у вырашэнні праблем сямейнага выхавання. Арганізацыя ўзаемадзеяння з бацькамі навучэнцаў у рамках Бацькоўскага ўніверсітэта дасць магчымасць аб'яднаць намаганні бацькоў, педагогаў, педагогаў-псіхолагаў, педагогаў сацыяльных і іншых спецыялістаў па арганізацыі канструктыўнага дыялога ў пошуку адказаў на актуальныя пытанні сямейнага выхавання.
Формы правядзення заняткаў:
дыстанцыйныя (вебінары, форумы, on-line кансультацыі, размяшчэнне інфармацыі па актуальных пытаннях сямейнага выхавання на сайце ўстановы вдукацыі, праца на гарачай лініі ўстановы адукацыі, удзел у стварэнні рэкламных буклетаў, візітак, афармленне стэндаў, анкетаванне бацькоў, стварэнне і абнаўленне кутка педагога-псіхолага у кожным класе;прыцягненне бацькоў да ўдзелу ў тэматычных выставах і іншых мерапрыемствах).
ТЭМАТЫЧНЫ ПЛАН
БАЦЬКОЎСКАГА УНІВЕРСІТЭТА
I ступень - "Маё дзіця - малодшы школьнік"
для бацькоў навучэнцаў I-IV класаў
№ |
Назва раздзела, тэмы заняткаў, змест вывучаемых пытанняў |
Срокі правядзення |
Форма правядзення |
Адказныя |
||
1 клас |
||||||
1 |
Тэма 1. Адаптацыя навучэнцаў у 1-м класе. Фізіялагічная, псіхалагічная і сацыяльная адаптацыя навучэнцаў школы. Прычыны сацыяльна-псіхалагічнай дэзадаптацыі. Дапамога дзіцяці ў адаптацыі да школы |
верасень |
лекцыя/ практыкум/ вебінар |
класны кіраўнік Любецкая Л.У. |
||
2 |
Тэма 2. Рэжым дня школьніка. Захаванне санітарна-гігіенічных норм. Арганізацыя рэжыму дня школьніка. Выхаванне самастойнасці і арганізаванасці ў першакласніка |
лістапад |
гутарка/ практыкум/ мастар-клас |
класны кіраўнік Любецкая Л.У. |
||
3 |
Тэма 3. Значэнне сямейных традыцый у фарміраванні і развіцці дзіцяці. Каштоўнасці, традыцыі і звычаі сям'і. Значэнне прыкладу бацькоў у выхаванні дзіцяці. Значэнне сямейных традыцый у фарміраванні ў дзіцяці жадання працаваць |
студзень |
круглы стол/ дыскусія/ форум |
класны кіраўнік Лучына Т.І. |
||
4 |
Тэма 4. Дадатныя эмоцыі ў жыцці школьніка. Эмоцыі ў нашым жыцці. Значэнне эмацыйна-пачуццёвай сферы для фармавання паўнавартаснай асобы. Рэкамендацыі бацькам па развіццю станоўчых эмоцый дзіцяці |
красавік |
семінар-практыкум/ псіхалагічны трэнінг |
класны кіраўнік Любецкая Л.У. |
||
2 клас |
||||||
1 |
Тэма 1. Як бацькі могуць дапамагчы дзіцяці вучыцца. Захаванне рэжыму дня - важная ўмова паспяховай вучобы дзіцяці. Кантроль бацькоў за выкананнем дамашніх заданняў школьнікаў. Тыповыя памылкі бацькоў у арганізацыі навучальнай працы дзіцяці |
кастрычнік |
гутарка/ семінар-практыкум/ вебінар |
класны кіраўнік Лучына Т.І. |
||
2 |
Тэма 2. Галоўныя правілы здаровага ладу жыцця. Здароўе школьніка і яго поспехі ў вучобе. Фарміраванне здаровага ладу жыцця навучэнцаў малодшых класаў. Асноўныя правілы здаровага ладу жыцця: рацыянальнае харчаванне, рухальная актыўнасць, станоўчыя эмоцыі. Роля сям'і ў фізічным выхаванні дзяцей. Кодэкс сямейнага здароўя |
снежань |
круглы стол/ семінар-практыкум/ вебінар |
класны кіраўнік Лучына Т.І. |
||
3 |
Тэма 3. Уплывы сям'і на эмацыйны стан дзіцяці. Сямейны дабрабыт і сямейны няшчасце. Фактары, прычыны і індыкатары сямейнага няшчасця. Сем'і са ўтоенай формай няшчасця. Уплыў унутрысямейных адносін на развіццё асобы і псіхічнае здароўе дзіцяці |
люты |
лекцыя/ семінар-практыкум/ псіхалагічны трэнінг |
класны кіраўнік Лучына Т.І. |
||
4 |
Тэма 4. Працоўнае выхаванне дзяцей у сям'і. Выхаванне ў працы. Роля сям'і ў развіцці працаздольнасці вучня. Як навучыць сучаснае дзіця працаваць |
май |
круглы стол/ форум/ дыскусія/ майстар-клас |
класны кіраўнік Лучына Т.І. |
||
3 клас |
||||||
1 |
Тэма 1. Значэнне школьнай адзнакі ў жыцці дзіцяці. Адзнака і ацэнка ведаў вучняў. Крытэры адзнакі. Уплыў адзнакі на самаацэнку навучэнцаў. Рэкамендацыі бацькам па фарміраванні ў дзіцяці навыкаў самакантролю, уменні працаваць самастойна, выхавання цікавасці да ведаў |
кастрычнік
|
лекцыя/ вебінар |
класны кіраўнік Рафаловіч І.А. |
||
2 |
Тэма 2. Псіхалагічныя і фізіялагічныя асаблівасці трэцякласнікаў. Спецыфіка развіцця ўспрымання, увагі, памяці, мысленні ў малодшых школьнікаў. Асаблівасці міжасобасных зносін. Самаацэнка малодшых школьнікаў |
снежань
|
лекцыя/ семінар-практыкум/ псіхалагічны трэнінг |
класны кіраўнік Рафаловіч І.А |
||
3 |
Тэма 3. Здаровая сям'я - здаровае дзіця. Фарміраванне ўменняў і навыкаў здаровага ладу жыцця. Спорт у жыцці бацькоў і дзяцей. Асноўныя правілы здаровага ладу жыцця |
сакавік
|
круглы стол/ дыскусія/ форум |
класны кіраўнік Рафаловіч І.А. |
||
4 |
Тэма 4. Эфектыўныя зносіны ў сям'і - залог поспеху школьніка. Сутнасць сямейных зносін. Сям'я як сістэма міжасобасных узаемадзеянняў. Зносіны як працэс узаемаўплыву. Асаблівасці сямейных зносін.Культура сямейных зносін. Уплыў зносін бацькоў з дзецьмі на іх паўнацэннае развіццё. Навыкі эфектыўнай камунікацыі. Стварэнне ў сям'і атмасферы абароненасці, цяпла і кахання |
май |
круглы стол/ дыскусія/ форум |
класны кіраўнік Рафаловіч І.А. |
||
4 клас |
||||||
1 |
Тэма 1. Узроставыя псіхафізіялагічныя асаблівасці навучэнцаў 4-х класаў. Пазнавальная рэфлексія: здольнасць усвядоміць прычыны навучальных няўдач і поспехаў. Фарміраванне адвольнасці пазнавальных працэсаў: увагі, памяці. Асобасныя асаблівасці малодшых школьнікаў |
верасень |
лекцыя/ вебінар |
класны кіраўнік Сапега Л.П. |
||
2 |
Тэма 2. Як навучыць сваё дзіця жыць у свеце людзей. Выхаванне культуры паводзін і павагі да людзей у вучняў. Фарміраванне правіл паводзін і добрых манер. Культура асобы: культура знешнасці, зносін, гаворкі. Эфектыўныя зносіны: асноўныя складаючыя |
снежань |
круглы стол/ дыскусія/ форум/ семінар-практыкум |
класны кіраўнік Сапега Л.П. |
||
3 |
Тэма 3. Дзіця і камп’ютар. Камп’ютар дома: карысць ці шкоду? Камп’ютарныя гульні. Уплыў камп’ютара на арганізм і асобу дзіцяці. Плюсы і мінусы выкарыстання камп'ютара школьнікам. Як правільна арганізаваць працу школьніка за камп'ютарам. Захаванне здароўя дзіцяці пры рабоце за камп'ютарам |
люты |
конференция/ круглый стол/ дыскусія/ форум/ семінар-практыкум |
класны кіраўнік Сапега Л.П. |
||
4 |
Тэма 4. Кнігі ў жыцці школьніка. Адносіны дзіцяці да вучэбнай і мастацкай літаратуры. Як захаваць любоў да кнігі пры інфармацыйнай перагрузцы ў сучасным свеце |
май |
круглы стол/ дыскусія/ форум/ вебінар |
класны кіраўнік Сапега Л.П. |
ТЭМАТЫЧНЫ ПЛАН
БАЦЬКОЎСКАГА УНІВЕРСІТЭТА
II ступень - "Маё дзіця - падлетак"
для бацькоў навучэнцаў V-IX класаў
№ |
Назва раздзела, тэмы заняткаў, змест вывучаемых пытанняў |
Срокі правядзення |
Форма правядзення |
Адказныя |
5 клас |
||||
11 |
Тэма 1. Адаптацыя дзіцяці на новай ступені навучання. Фарміраванне новага навучальнага калектыва 5 класа. Адаптацыя дзіцяці ў новым асяроддзі. Цяжкасці адаптацыі пяцікласнікаў да школы |
кастрычнік |
семінар-практыкум/ вебінар |
класны кіраўнік Бурцава Р.М. |
12 |
Тэма 2. Дзіця сярод аднагодкаў Дзіцячы калектыў і яго значэнне ў развіцці асобы школьніка. Патрэбнасці дзіцяці ў прызнанні і самарэалізацыі. Праблемы лідэрства. Развіццё здольнасці да супрацы як перадумова паспяховасці ў жыцці. Як дапамагчы дзіцяці ў наладжванні адносін з аднагодкамі |
лістапад |
круглы стол/ гутарка/ семінар-практыкум |
класны кіраўнік Бурцава Р.М. |
13 |
Тэма 3. Ваша дзіця вырасла. Асаблівасці малодшага падлеткавага ўзросту. Фізічнае, псіхічнае і сацыяльнае развіццё малодшых падлеткаў. Зносіны падлеткаў з аднагодкамі і дарослымі. Цяжкасці і рызыкі малодшага падлеткавага ўзросту |
люты |
лекцыя/ гутарка/ вебінар |
класны кіраўнік Бурцава Р.М. |
14 |
Тэма 4. Меры пакарання і заахвочванні ў сучаснай сям'і. Пытанні дысцыпліны ў сям'і з малодшымі падлеткамі. Чаму не працуюць звыклыя метады выхавання. Як стаць падлетку сябрам без страты бацькоўскага аўтарытэту |
май |
круглы стол/ дыскусія/ форум/ вебінар |
класны кіраўнік Бурцава Р.М. |
6 клас |
||||
21 |
Тэма 1. Сям'я як персанальнае мікраасяроддзе жыцця і развіцця дзіцяці. Маральныя і культурныя каштоўнасці сям'і. Дзіця і задавальненне яго патрэб у сям'і. Псіхолага-педагагічныя фактары развіцця і выхавання дзіцяці ў сям'і. Тыпы сямейнага выхавання і іх характарыстыка. Гарманічнае сямейнае выхаванне, яго асноўныя характарыстыкі. Праблемы маральнага выхавання дзяцей у сям'і. Маральныя традыцыі і звычаі. Каштоўнасці сям'і як аснова выхавання дзіцяці |
верасень |
лекцыя/ гутарка/ вебінар |
класны кіраўнік Дзярновіч Дз.К. |
22 |
Тэма 2. Прафілактыка праблемных паводзін падлеткаў. Адхіляюцца паводзіны падлеткаў. Формы адыктыўных (залежных) паводзін падлеткаў (курэнне, алкагалізм, наркаманія і інш.). Прычыны залежных паводзін. Прафілактыка залежнасцяў у падлеткавым асяроддзі. Роля бацькоў у папярэджанні паводзінаў падлеткаў, якія адхіляюцца. |
снежань |
семінар-практыкум/ вебінар/ псіхалагічны трэнінг |
класны кіраўнік Дзярновіч Дз.К. |
23 |
Тэма 3. Бяспека падлеткаў у сетцы Інтэрнэт. Віртуальная рэальнасць: магчымасці і небяспекі. Асноўныя правілы медыябяспекі для бацькоў і падлеткаў. Прафілактыка інтэрнэт-рызыкоў. Як усцерагчы дзіця ад небяспек у сацыяльных сетках |
сакавік |
Круглы стол/ дыскусія/ форум/ семінар-практыкум/майстар-клас |
класны кіраўнік Дзярновіч Дз.К. |
24 |
Тэма 4. Арганізацыя летняга адпачынку падлеткаў. Правілы бяспечных паводзін улетку. Небяспека вольнага баўлення часу падлеткаў. Аказанне першай медыцынскай дапамогі. Рэкамендацыі бацькам па забеспячэнні бяспекі дзяцей у летні перыяд |
май |
канферэн-цыя/ семінар-практыкум/ вебінар |
класны кіраўнік Дзярновіч Дз.К. |
7 клас |
||||
31 |
Тэма 1. Псіхалагічныя і фізіялагічныя асаблівасці сямікласнікаў. Узроставыя асаблівасці 13-14-гадовых падлеткаў. Спецыфіка развіцця ўвагі, памяці, мыслення. Палавое паспяванне. Здароўе школьніка і яго поспехі ў вучобе |
верасень |
лекцыя/ гутарка/ вебінар |
класны кіраўнік Сапега Л.І. |
32 |
Тэма 2. Прафілактыка правапарушэнняў падлеткаў. Проціпраўныя паводзіны непаўналетніх. Фактары і прычыны правапарушэнняў. Падлеткі "групы рызыкі" |
лістапад |
круглы стол/ гутарка/ вебінар |
класны кіраўнік Сапега Л.І. інспектар па справах непаўналетніх |
33 |
Тэма 3. Правілы паводзін з падлеткамі: асаблівасці пераходнага ўзросту. Жыццё сям'і з дзіцем-падлеткам: барацьба прынцыпаў ці пошукі кампрамісаў. Псіхалагічны клімат у сям'і. Бацькоўскі аўтарытэт. Як яго набыць і як не страціць. Правілы ўзаемадзеяння з падлеткам |
люты |
канферэнцыя/ дыскусія/ форум/ семінар-практыкум/псіхалагічны трэнінг |
класны кіраўнік Сапега Л.І. |
34 |
Тэма 4. Як павысіць навучальную матывацыю падлеткаў. Стаўленне падлеткаў да навучання. Страта цікавасці да вучобы ў падлеткаў - што рабіць і як пазбегнуць. Прычыны зніжэння навучальнай матывацыі ў падлеткавым узросце. Як зацікавіць падлетка навучаннем? Матывацыя на поспех |
красавік |
гутарка/ семінар-практыкум/ псіхалагічны трэнінг |
класны кіраўнік Сапега Л.І. |
8 клас |
||||
41 |
Тэма 1. Жыццёвыя мэты падлеткаў. Мэты падлеткавага перыяду. Пастаноўка мэт і іх дасягненне. Паспяховасць у школе як адзін з фактараў паспяховага дасягнення мэт. |
кастрычнік |
лекцыя/ гутарка/ вебінар |
класны кіраўнік Сапега Л.І. |
42 |
Тэма 2. Як зберагчы падлетка ад гвалту. Гвалт і бяспека нашых дзяцей. Віды гвалту. Аналіз праблемных сітуацый. Прафілактыка асноўных рызык. Асаблівасці віктымных паводзін (паводзін "ахвяры") |
снежань |
канферэнцыя/ форум/ семінар-практыкум/ псіхалагічны трэнінг |
класны кіраўнік Сапега Л.І., інспектар па справах непаўналетніх |
43 |
Тэма 3. Асцярожна: суіцыд. Суіцыд сярод непаўналетніх. Віды і прычыны. Матывы суіцыдальных паводзін у падлеткаў. Індыкатары суіцыдальнай рызыкі. Прафілактыка суіцыдальных паводзін |
сакавік |
гутарка/ семінар-практыкум/ вебінар |
класны кіраўнік Сапега Л.І. |
44 |
Тэма 4. Культура паводзін у канфліктных сітуацыях. Паняцце "канфлікт". Сужэнскія сваркі і канфлікты. Развод як псіхатраўмуючы фактар. Наступствы разводу для мужа і жонкі і дзяцей. Сямейныя канфлікты ў дыядзе "бацькі-дзеці", прычыны іх узнікнення. Стратэгіі паводзін у канфлікце, спосабы пераадолення і прафілактыка дзіцяча-бацькоўскіх канфліктаў. Школьныя канфлікты. Культура паводзін дарослых і дзяцей пры ўзнікненні школьных канфліктаў |
май |
Круглы стол/ канферэнцыя/ семінар-практыкум/ круглы стол/ дыскусія/ |
класны кіраўнік Сапега Л.І. |
9 клас |
||||
1 |
Тэма 1. Партрэт сучаснага падлетка. Індывідуальныя асаблівасці падлетка і характэрныя ўзроставыя рысы. Ключавыя перажыванні ўзросту. Асобасныя асаблівасці і асаблівасці зносін. Магчымыя праблемы, знешнія і ўнутраныя канфлікты, стаўленне да вучобы |
верасень |
лекцыя/ канферэнцыя/ вебінар |
класны кіраўнік Аўхімовіч Н.У., медыцынскі работнік |
2 |
Тэма 2. Агрэсія, яе прычыны і наступствы. Формы агрэсіўных паводзін падлеткаў. Прычыны агрэсіўнасці і яе ўплыў на ўзаемадзеянне падлетка з навакольнымі людзьмі. Магчымыя спосабы пераадолення агрэсіўнасці ў паводзінах падлетка. Рэкамендацыі для бацькоў па прафілактыцы і карэкцыі агрэсіўных паводзін падлетка |
лістапад |
гутарка/ семинар-практикум/ вебинар |
класны кіраўнік Аўхімовіч Н.У. |
3 |
Тэма 3. Фарміраванне здаровага ладу жыцця: шкодныя звычкі і як ім супрацьстаяць. Падлеткавы ўзрост як фактар рызыкі для ўзнікнення шкодных звычак і залежнасцяў. Фарміраванне ў падлеткаў патрэбнасці ў здаровым ладзе жыцця, адказнасці за сваё здароўе. Прафілактыка шкодных звычак. |
студзень |
лекцыя/ гутарка/ семінар-практыкум |
класны кіраўнік Аўхімовіч Н.У. |
4 |
Тэма 4. Прафесійная арыентацыя дзевяцікласнікаў. Як дапамагчы падлетку абраць прафесію? Прафесійныя намеры і магчымасці навучэнцаў. Уплыў сям'і на выбар прафесіі падлеткам. Як бацькі могуць падтрымаць дзіця пры выбары прафесіі? Знаёмства бацькоў навучэнцаў з вынікамі дыягностыкі схільнасцей, здольнасцей і прафесійных інтарэсаў падлеткаў. |
красавік |
канферэнцыя/форум/ семінар-практыкум/ вебінар |
класны кіраўнік Аўхімовіч Н.У. |
ТЭМАТЫЧНЫ ПЛАН
БАЦЬКОЎСКАГА УНІВЕРСІТЭТА
III ступень - "Маё дзіця - старшакласнік"
для бацькоў навучэнцаў X-XI класаў
№ |
Назва раздзела, тэмы заняткаў, змест вывучаемых пытанняў |
Срокі правядзення |
Форма правядзення |
Адказныя |
10 клас |
||||
11 |
Тэма 1. Здароўе - гэта жыццё. Прафілактыка ўзнікнення шкодных залежнасцяў. Небяспекі, якія падпільноўваюць нашых дзяцей. Фактары рызыкі для здароўя сучаснай моладзі. Шкодныя звычкі. Захаванне здароўя і правілы здаровага ладу жыцця. Рызыкі, звязаныя з незаконным абаротам наркотыкаў. |
кастрычнік
|
лекцыя/ гутарка/ семінар-практыкум |
класны кіраўнік Данілушкін А.М. |
12 |
Тэма 2. Першае каханне ў жыцці вашага дзіцяці. Асаблівасці юнацкага кахання. Культура паводзін закаханых. Як дапамагчы, а не нашкодзіць сталеючаму дзіцяці. |
снежань
|
круглы стол/ дыскусія/ форум/ семінар-практыкум |
класны кіраўнік Данілушкін А.М. |
13 |
Тэма 3. Роля сям'і ў фарміраванні рэпрадуктыўнага здароўя юнакоў і дзяўчат. Рэпрадуктыўнае здароўе юнакоў і дзяўчат. Фактары рызыкі для рэпрадуктыўнага здароўя. Умовы захавання рэпрадуктыўнага здароўя. Адносіны паміж юнакамі і дзяўчатамі, каханне і сэксуальныя адносіны. Рызыкоўныя паводзіны моладзі. Незапланаваная цяжарнасць і аборт. Прафілактыка ЗППШ. Стыль жыцця і рэпрадуктыўнае здароўе моладзі. Уплыў сямейнага выхавання на фармаванне ў падлеткаў каштоўнасці рэпрадуктыўнага здароўя. |
сакавік |
гутарка/ круглы\ стол/ вебінар |
класны кіраўнік Данілушкін А.М. |
14 |
Тэма 4. Як дапамагчы старшакласніку здабыць упэўненасць у сабе? Уплыў сарамлівасці і няўпэўненасці на навучальныя поспехі старшакласніка. Шляхі пераадолення сарамлівасці і няўпэўненасці старшакласніка дома і ў школе |
май
|
круглы стол/ дыскусія/ псіхалагічны трэнінг |
класны кіраўнік Данілушкін А.М. |
11 клас |
||||
21 |
Тэма 1. Як дапамагчы старшакласніку ў прафесійным самавызначэнні? Вызначэнне прафесійных схільнасцей і здольнасцей старшакласнікаў. Фактары, якія ўплываюць на выбар прафесіі. Роля бацькоў у працэсе выбару прафесіі і самавызначэнні старшакласніка. Прыярытэты старшакласнікаў у выбары прафесіі. Прафесійныя дынастыі. Дапамога старшакласнікам у выбары будучай прафесіі. |
кастрычнік |
семінар-практыкум/форум/ семінар |
класны кіраўнік Бакула К.І. |
22 |
Тэма 2. Як усцерагчы дзіця ад залежнасцяў і супрацьпраўных дзеянняў? Залежныя паводзіны, яго прычыны, фактары рызыкі. Фарміраванне залежнасці. Віды пагроз, якія ўяўляюць небяспеку для жыцця, фізічнага, псіхічнага і маральнага здароўя і паўнацэннага развіцця старшакласніка. Рызыкі, звязаныя з незаконным абаротам наркотыкаў. |
снежань
|
канферэнцыя/гутарка/ практыкум |
класны кіраўнік Бакула К.І. |
23 |
Тэма 3. Падрыхтоўка старшакласнікаў да будучага сямейнага жыцця. Выхаванне старшакласніка як будучага сем'яніна. Фарміраванне ўсвядомленага стаўлення да ўступлення ў шлюб і будучага сямейнага жыцця. Фарміраванне каштоўнасных адносін да бацькоўства, нараджэння і выхавання дзяцей. Роля сямейных узаемаадносін і традыцый у падрыхтоўцы старшакласнікаў да сямейнага жыцця |
сакавік
|
круглы стол/ дыскусія форум/
|
класны кіраўнік Бакула К.І. |
24 |
Тэма 4. Як дапамагчы дзіцяці ў перыяд падрыхтоўкі да цэнтралізаваных экзаменаў? Прафілактыка экзаменацыйнага стрэсу. Фактары, якія ўзмацняюць і якія зніжаюць трывогу. Як дапамагчы старшакласніку зладзіцца з трывогай (мнематэхнікі, прыёмы канцэнтрацыі ўвагі і прыёмы паслаблення ў стрэсавай сітуацыі). Супрацоўніцтва бацькоў і педагогаў у перыяд падрыхтоўкі старшакласнікаў да экзаменаў. Дапамога ў падрыхтоўцы да экзаменаў: правілы для бацькоў выпускнікоў. Рэжым навучальнай працы і адпачынку ў экзаменацыйны перыяд. |
май |
семінар-практыкум/майстар клас/ псіхалагічны трэнінг |
класны кіраўнік Бакула К.І. |